پد کولینگ سلولزی

هدف از ساخت پد کولینگ سلولزی ، افزایش راندمان در روش های سرمایش تبخیری می ‌باشد . در سرمایش تبخیری یک اصل ساده استوار است . جریان هوایی که از محیط مرطوب عبور می‌ کند، همراه با رطوبتی که از محیط بر می ‌دارد، خنک خواهد شد . با درک این ایده کافی است مولد هوایی را در کنار یک محیط مرطوب قرار دهید . آنگاه در آن سوی محیط مرطوب یک جریان هوای بسیار خنک خواهید داشت.

ساخت پد سلولزی همراه با ورق های نازک و موج دار از کاغذ کرافت می ‌باشد . کاغذ کرافت قابلیت جذب آب بسیار بالایی دارد . اما در مراحل ساخت پد سلولزی مرغداری نیاز است تا به نوعی از فاسد شدن و یا تجزیه شدن آنها نیز جلوگیری به عمل آید.

برای این کار از رزین استفاده می شود . تمام کاغذ های کرافت به کار رفته شده در ساخت پد سلولزی مرغداری همراه با لایه ‌ای از رزین هستند . در خلق راندمان بالا هنگام کار سیستم های سرمایش تبخیری لازم است تا آب به طور یکنواخت در سطح واسط تبخیری توزیع شود.

انواع پد سلولزی مرغداری به دلیل شکل هندسی خاصی که دارند، همراه با بافت منظمی که در طراحی آنها اعمال شده است، می توانند آب را به طور یکنواخت در تمام سطح خود پخش سازند . به این ترتیب سطح تماس بالایی همراه با کیفیت یکسانی در جریان عبوری هوا ایجاد خواهند کرد.

ساختار پد کولینگ سلولزی :

ساخت پد سلولزی همراه با کاغذ کرافت است . این متریال در ساخت باعث جذب حداکثری آب خواهد شد . جذب حداکثری آب در پد سلولزی مرغداری باعث افزایش سطح خنک سازی خواهد شد.

به این ترتیب می توان در حجم کمتر همراه با صرف آب و برق کمتری سیستم سرمایش تبخیری در مرغداری ها را راه اندازی نمود.

به این ترتیب در درازمدت استفاده از پد سلولزی مرغداری باعث کاهش چشمگیر در هزینه های جاری می شود.

 ساختار پد سلولزی مرغداری به گونه ‌ای است که حشرات موذی نمی‌ توانند در آن نفوذ کرده و لانه گزینند . از جمله ایراد های اصلی در استفاده از واسط های پوشالی آن است که به عنوان یکی از بستر های عالی برای لانه گزینی حشرات می باشند.

 پد سلولزی مرغداری خاصیت خود شویی دارد و این ویژگی است که مانع از رسوب گذاری در سطح پد خواهد شد.

مزایای پد کولینگ سلولزی در مقایسه با پوشال:

قابلیت خلق خنکای بسیار بالاتری به نسبت انواع پوشال دارد. از این رو می ‌توان سیستم سرمایش تبخیری را در حجمی به مراتب کمتر طراحی نمود. حجم کمتر در نتیجه قیمت تمام شده پایین تر خواهد داشت.

نیاز به قدرت موتور کمتری خواهد بود. مصرف آب به مقدار قابل توجه کاهش پیدا خواهد کرد .و در نهایت صرفه جویی در مصرف انرژی حاصل خواهد شد.

طول عمر بسیار بالاتری به نسبت پوشال دارند. یک پد سلولزی مرغداری را می‌ توان تا بیش از ۵ سال استفاده کرد. عدم ایجاد رسوب، طراحی یکنواخت و جنس نوع کاغذ کرافت از دلایل ایجاد این طول عمر می باشد.

مقاومت بهتر در مقابل رشد انواع قارچ ها و باکتری ها و عوامل بیماری زا. برای مرغداری ها ضروری است که محیط پرورش حیوان کاملا پاک و عاری از عامل بیماری زا باشد.

ضریب مقاومت مطلوب ‌تر در مقابل ورود گرد و غبار که از دلایل تراکم بیشتر در طراحی ناشی خواهد شد. همه می دانیم که بزرگترین مشکل در کار با پوشال ها تولید گرد و غبار توسط آنها می باشد.

 

ساختار هایی که می‌ توانند از پد سلولزی استفاده کنند:

بسیاری از افراد که برای خرید پد سلولزی مرغداری و گلخانه اقدام می ‌کنند، نگرش کامل بر نحوه استفاده از آن ندارند . برای آنها گاه این سوال پیش می آید که با خرید پد سلولزی مرغداری یا گلخانه  آیا لازم است که تمام ساختار سرمایش مجموعه را تعویض نمایند؟ 

یا اینکه آیا می ‌توانند همراه با همان تجهیزات و سیستم های کلاسیک از مزایای پد سلولزی مرغداری بهره مند شوند؟ اگر اینطور است، کدام یک از سیستم های کلاسیک می توانند این شرایط را تأمین نمایند؟

در جواب این سوال ها باید گفت که ساخت پد کولینگ سلولزی با هدف تامین یک واسط تبخیری انجام شده است. از این رو تنها با هدف ارتقاء سطح کیفی واسط های تبخیری است که مورد استفاده قرار می گیرند.

مثلاً در یک کولر آبی کلاسیک با نگاه قدیمی همچنان از پوشال ها با هدف خنک سازی استفاده می شود. می توان این نگرش را به نحو احسن تبدیل به یک پد سلولزی نمود.

در نتیجه در استفاده از پد کولینگ سلولزی نیازی نیست تا کل ساختار سیستم های سرمایشی را تعویض نمایید. تنها کافی است واسط خنک کننده میانی را با پد سلولزی تعویض کنید.

از یک کولر ساده آبی تا انواع اگزاست فن ها، چیلر ها، هواساز ها و… که به نوعی در آنها نیاز به حضور یک واسطه خنک ساز می باشد، می توان از پد سلولزی استفاده کرد.

در مرغداری ها و گلخانه ها غالباً برای تامین شرایط مطلوب تهویه از اگزاست فن های بزرگ در بطن یک جریان سرمایش تبخیری استفاده می‌ کنند. این سیستم در یک مجموعه دستگاهی در کنار هم قرار می ‌گیرند.

موارد مصرف پد سلولزی :

ساخت پد کولینگ سلولزی غالباً برای صنایع بزرگ مانند گلخانه های صنعتی و یا مرغداری ها مورد توجه قرار می ‌گیرد.

 گلخانه ها:

گرمای تابستان می تواند شرایط داخلی گلخانه را طوری ایجاد کند که دمای آن حتی بیشتر از بیرون شود .، پد کولینگ سلولزی تبخیری راهی برای کاهش دمای درون گلخانه ها می باشد .
یک سیستم تهویه مناسب با پدهای خنک کننده تبخیری دمای هوا را ̊c ۲۰-۱۰ کاهش می دهد.

دمای خنک داخل گلخانه محیط را برای رشد گیاهان مساعد می کند .

سیستم سرمایش پد و فن که شامل خروج فن نصب شده در یک طرف گلخانه و پد خیس شده درست نقطه مقابل فن ها می باشد .

این فن ها هوا را از سالن خارج کرده و از طرف دیگر هوای تازه را وارد پد سلولزی خیس شده می کنند .

فن ها باید در جهت باد نصب شوند . فن ها باید خلأ اندکی را در درون ساختمان ایجاد کنند .

و این نیازمند نداشتن هرگونه شکاف و سوراخی در دیواره و سقف سازه می باشد . برای مثال همه درب ها باید بسته باشند.

مرغداری :

یکی از عمده مشکلات در صنایع مرغداری و دیگر فضا ها شبیه به آن، نگهداری از طیور در فصل گرم تابستان می‌ باشد. به هر حال طیور نیز به مانند دیگر موجودات زنده نسبت به گرمای طاقت ‌فرسای فصول گرم سال حساس هستند.

برای رفع این مشکل در صنعت پرورش طیور سعی شده است .تا همراه با سیستم های سرمایش تبخیری، کاهش مطلوبی از دما را تامین نمایند.

در سرمایش تبخیری لازم است تا از یک فن در کنار پد هایی که می توانند رطوبت را در خود نگه دارند، استفاده شود.

پد سلولزی مرغداری یک ایده جدید در تکمیل بهینه تری از سیستم های سرمایش تبخیری صنعتی می باشد.

در ایده های قدیمی، فن ها همراه با پوشال ها مورد استفاده قرار می گرفته است. درست شبیه به سیستم آشنای کولر های خانگی که در آنها از پوشال برای تامین رطوبت استفاده می شود.

البته سیستم های سرمایش تبخیری در ابعاد صنعتی بسیار بزرگتر و  پیچیده تر از یک کولر خانگی خواهد بود. لکن در نهایت استفاده از پوشال نمی‌ توانسته آن فضای کاری ایده آل با راندمان بالا را خلق کند.

این موضوع باعث شده است تا تولید کنندگان به سمتاستفاده از جایگزین هایی باشند. ساخت پد سلولزی مرغداری با در نظر داشتن این ایده است که در سطح صنایع مطرح شده است.

پد سلولزی مرغداری در حال حاضر بهترین ایده است .که می تواند همراه با صرف هزینه ای اندک در مقابل راندمان بالا، فضا های بزرگ نگهداری از طیور را خنک سازد.

البته قبل از آنکه گام در مسیر خرید پد سلولزی مرغداری داشته باشید. لازم است تا با نگاهی فنی تر بر این محصول دقیق شوید.

اینکه پد خنک کننده مرغداری دقیقا چیست؟ از چه متریال هایی ساخته خواهد شد؟ و چه عواملی بر تعیین قیمت پد سلولزی مرغداری تاثیرگذار هستنن ؟

 

تولید لوازم خانگی :

عمده تولیدکنندگان انواع سیستم های سرمایش تبخیری خانگی مانند کولر های آبی در این سال ‌های اخیر علاقمند شده اند که در محصولات خود از پد سلولزی استفاده کنند.

اگر چه قیمت پد سلولزی در قیمت نهایی محصول تاثیرگذار است؛ اما در نهایت منجر به خلق یک محصول با کیفیت و راندمان بالاتری خواهد شد.

 

تولید هواساز های صنعتی :

انواع هواساز ها در بطن ساختمان های کوچک و بزرگ تا محیط های صنعتی لازم است. تا به نوعی مطلوب، سطح دمای محیط را خنک سازند.

ساخت پد کولینگ سلولزی برای تامین نیاز این دست از فضا های صنعتی نیز در این سال ‌های اخیر رونق پیدا کرده است.

ما در شرکت طیوران تجهیز با سالها تجربه در زمینه تولید و فروش تجهیزات مرغداری و گلخانه مفتخر هستیم تا با ارائه این فروشگاه آنلاین و همچنین عرضه محصولات خود در سایت ترب ،دسترسی بازدید کنندگان را به اطلاعات و خرید محصول آسان نماییم و در این مسیر از شما عزیزان بسیار سپاسگزاریم.

 

نمونه کارهای مشابه