انتقال دان

انتقال دان

به جرات می توان گفت در مرغداری ها بیشترین انرژی صرف انتقال دان از انبار تا سالن ها می شود.بنابراین لازم است دریک فارم مرغداری به چندین نیروی کار نیاز باشد،تا بتوانند روزانه چندین تن دان را به سالن ها انتقال دهند.

اما سیستم انتقال دان این وظیفه را به تنهایی انجام می دهد. بدون اینکه دان در مسیر انتقال هدر رود یا آلوده گردد و یا اینکه کیفیت دان را پایین آورد.

سیستم انتقال دان گروه تولیدی یعقوبی متشکل از موتور گیربکس های پر قدرت و با کیفیت،لوله ای پلی آمید ضد سایش و اوگرهای انتقال دهنده ایرانی و خارجی و مجموعه  اتصالات فلزی و پلاستیکی می باشد.

انتخاب قدرت موتور گیربکس به عواملی از قبیل طول خط  و قطر لوله و اوگر مربوط می باشد.اوگرهای  انتقال دان با توجه به قطر شان دارای سرعت انتقال متفاوتی می باشندکه طبیعتاً هر چه قطر اوگر و لوله بیشتر باشد.سرعت انتقال هم بیشتر می باشد.

لوله های مصرفی در سیستم انتقال دان از جنس پلی آمید ضد سایش می باشند که بصورت شاخه ای تولید می شوند. این لوله ها در قطر های ۹۰ و ۱۱۰ و۱۲۵ تولید می شوند که هر کدام باتوجه به قطرشان دارای ضخامت بیشتری می باشند.

سیستم های انتقال دان گروه تولیدی یعقوبی قادر هستند بصورت کاملاً اتوماتیک از انبار دان مرغداری،دان را بصورت مجزا به تمامی هاپرهای دانخوری سالن ها برساند  و پس از پرکردن آنها توسط سنسورهای هوشمند خاموش گردند.

مزایای استفاده از سیستم انتقال دان :

۱-آسان ترین ، بهداشتی ترین و امن ترین روش انتقال دان ها از انباردان به داخل سالن مرغداری

۲-کاهش تردد به داخل سالن و جلوگیری از انتقال عوامل بیماری زا و حفظ شرایط قرنطینه

۳- حذف نیروی انسانی جهت  انتقال دان به سالن از انباردان

۴-عدم پرت دانها در عملیات انتقال

۵-قابل استفاده برای انواع دان اعم از  آردی، پلیت و ریز دانه

مشخصات فنی :

۱-اوگرهای ایرانی مرغوب یا وارداتی با برند تکنیال سیستم با کیفیت و سرعت بالا

۲-الکتروگیربکس های ۴دنده با الکترو موتورهای۱ الی ۳ اسب

۳-انتخاب سایزهای ۱۲۰،۱۱۰،۹۰ با سرعت های متفاوت در انتقال

۴-قابلیت توزین دان وسپس پخش آن در سالن ها

۵-سرعت انتقال از ۳ تن الی ۱۰ تن در ساعت

۶-قابلیت انعطاف ۳۰درجه در مسیرها جهت سهولت انتخاب مسیر

۷-استفاده از یاتاقان های ucf چهار پیچ موجود در بازار جهت سهولت در تعمیر نگهداری توسط مرغدار

اجزا و قطعات سیستم انتقال دان :

موتور گیربکس 

موتور گیربکس ۱.۵ اسب انتقال دان

الکتروگیربکس های  انتقال دان دارای فلانچ جهت نصب به جعبه اتصال میباشند.این نوع گیربکسها از نوع ۴ دنده می باشند که با سرعت ۴۰۰ دور در دقیقه دوران دارند.کیفیت مناسب دنده های بکار رفته در این گیربکس بسیار بالا میباشد و در صورت مراقبت اصولی با تعویض به موقع واسگازین،سال های طولانی بدون مشکلی به کارکرد خود ادامه می دهد.

انتخاب صحیح و کارشناسی شده گیربکس با توجه به قطر اوگر و طول خط اهمیت بسیار زیادی دارد.در گروه تولیدی یعقوبی برای خطوط قطر ۹۰ میلیمتر از الکتروگیربکسهای یک اسب و برای قطر ۱۱۰ از الکتروگیربکسهای ۲ اسب و برای خطوط قطر ۱۲۵ از الکتروگیربکسهای ۳ اسب استفاده میشود.

اما گاها با توجه به متراژ خطوط میتوان این محاسبات را تغیر داد که لازم هست با مشاورین ما تماس بگیرین.

بوش سر گیربکس

بوش انتقال دان

 

قطر شافت گیربکسهای انتقال دان همیشه کمتر از قطر داخلی فنرها میباشد لذا جهت تبدبل سایز شافت به قطر داخلی فنر نیاز به استفاده از بوش فلزی میباشد.قطر داخلی بوش مطابق قطر شافت گیربکس و قطر بیرونی بوش مطابق قطر داخلی فنر اوگر میباشد.جنس این بوشها از میلگرد ترانس میباشند.

در انتهای این بوشها از واشری استفاده میشود تا مانع از برخورد فنر به گیربکس و آسیب رساندن به کاسه نمد آن گردد.

فنر اوگر 

فنر انتقال دان قطر ۱۰۰

برند تکنیکال سیستم بدون شک یکی از معتبرترین برندهای تولیدکننده فنرهای اوگرماتیک در صنعت طیور می باشد.پهنای بیشتر،ضخامت کمتر،سرعت انتقال بالا،و استحکام زیاد در مقابل فشارهای وارده از مهمترین شاخصه های این محصول می باشد.

در گروه تولیدی یعقوبی با استفاده از فنرهای مرغوب وارداتی و ایرانی خوط انتقال دان با کیفیت و دوام بسیار بالا به مشتریان عرضه میشود.

لوله انتقال دان

لوله انتقال دان قطر ۱۲۵

لوله های مصرفی در سیستم انتقال دان از جنس پلی آمید ضد سایش می باشند. که بصورت شاخه ای تولید می شوند .این لوله ها در قطر های ۹۰ و ۱۱۰ و۱۲۵ تولید می شوند که هر کدام باتوجه به قطرشان دارای ضخامت بیشتری می باشند.

هاپر ورودی 

سر خط انتقال دان قطر ۹۰

قیف ورودی انتقال دان که توسط گروه تولیدی یعقوبی تولید می شود دارای سایز استاندارد و مناسبی از لحاظ ابعاد می باشد. دهنه ۳۰*۳۰ وارتفاع ۳۰ سانت جنس ورق بکار رفته این محصول ۲ میلیمتر می باشد. این مدل  قیف برای نصب بر روی هر سایز لوله ساخته و طراحی میشوند .

جعبه اتصال موتور گیربکس انتقال دان

ته خط انتقال دان ۹۰

ته خط انتقال دان یا جعبه اتصال موتور گیربکس انتقال دان که توسط گروه تولیدی یعقوبی تولید می شود دارای ابعاد استاندارد  مناسبی برای اینکار می باشد. این ابعاد ۱۸*۱۸ به ارتفاع ۲۵ سانت می باشد که در قسمت خروجی ته خط انتقال دان گروه تولیدی یعقوبی از قیف پلاستیکی استفاده شده است که فرم مناسب و ابعاد ایده آلی که در خروجی تبدیل به لوله قطر ۷۰ می شود تا جهت نصب لوله فلکسی برای هدایت دان به سمت هاپرهای دانخوری کاربرد داشته باشد. ورق بدنه از جنس روغنی و به ضمانت ۲ میلیمتر می باشد.

سنسور قطع کن

 

سنسور انتقال دان گروه تولیدی یعقوبی از نوع مکانیکی می باشد که با ایجاد فشار بر روی بازوی سنسور عملکرد قطع و وصل دارد. ارزان بودن سنسور انتقال دان گروه تولیدی یعقوبی همراه و مقاوم بودن آن نسبت به نوسانات ولتاژ ورطوبت از ویژگی های بارز این قطعه در مقایسه با سنسورهای القایی می باشد.

شافت انتقال دان

شافت هاپر دانخوری بشقابی

شافت انتقال دان قطعه ای فلزی برای مهار فنر در داخل هاپر .این شافت طوری ساخته میشود تا قطربیرونی اش برابر شود با قطر داخلی فنر اوگر.طول شافت باید طبق سایز فنر انتخاب شود تا در اثر چرخش،دوران کامل و بدن لنگی به طرفین باشد.انتهای شافت باید طوری طراحی شود تا با مشخصات یاتاقان هاپر مطابقت کامل داشته باشد.

یاتاقان UCF 206 

یاتاقان 206

 

امروزه اکثر شرکت های تولید کننده لوازم و تجهیزات مرغداری،در ساخت سیستم های انتقال دان برای مهار شافت سر خط از یاتاقان های سریUCF206 استفاده می کنند.قیمت مناسب و فراوانی در بازار از مهمترین دلایل این امر می باشد.

بست فنرگیر

بست فنرگیر دانخوری

 

 قطعه ای است جهت مهار فنر اوگر روی شافت الکتروگیر بکس. بست فنر گیر گروه تولیدی یعقوبی از ورق فلزی با ضخامت ۲ میل ساخته شده و پس از فرایند تولید آبکاری می شود تا نسبت به رطویت و زنگ زدگی مقاوم باشد. بر روی بست فنر گیر ۲ عدد سوراخ به قطر ۸.۵ میلیمتر و به فاصله ۳۰ میلیمتر از یکدیگر تعبیه شده است که توسط دو پیچ روی شافت گیر بکس نصب می شود.

 

 

شوتینگ انتقال دان 

شوتینگ انتقال دان ۹۰

 

شوتینگ یا سه راهی انتقال دان قطر ۹۰ وسیله ای است از جنس پلاستیک درجه یک که در لوله های انتقال دان در هر مکان که نیاز به خروجی جهت تخلیه مواد یا دان باشد از این قطعه استفاده می شود.شوتینگ بر روی سوراخ تعبیه شده روی لوله انتقال دان بسته می شود . در داخل این قطعه یک زبانه وجود دارد که به وسیله یک نخ مسیر خروج دان را باز یا بسته می کند.

قطر سوراخ خروجی سه راهی یا شوتینگ ۷۵ میلی متر می باشد که با یک لوله خرطومی به محل تخلیه یا هاپر متصل می شود.


ما در شرکت طیوران تجهیز با سالها تجربه در زمینه تولید و فروش تجهیزات مرغداری و گلخانه مفتخر هستیم تا با ارائه این فروشگاه آنلاین و همچنین عرضه محصولات خود در سایت ترب ،دسترسی بازدید کنندگان را به اطلاعات و خرید محصول آسان نماییم و در این مسیر از شما عزیزان بسیار سپاسگزاریم.

نمونه کارهای مشابه