مقالات

داکت هواکش مرغداری

داکت هواکش مرغداری یکی از کاربردی ترین لوازم در صنعت مرغداری هست.یکی از مهمترین مشکلات سالنهای مرغداری که به شهر یا روستا نزدیک می باشند بوی بد هوای خروجی سالنهای مرغداری هست.

این مشکل زمانی حاد می شود که بستر پرورش خیس و رطوبت زیادی داشته باشد.بعلت خیسی بستر گازآمونیاک زیادی تولید می شود. و مرغدار مجبور به تهویه بیشتر سالن مرغداری می باشد. اما گرد و خاک و ذرات پر پرنده بطور دائم و همیشگی در هوای خروجی فن ها مشهود است.که می تواند محیط بیرون مرغداری را آلوده و کثیف نماید. تا جایی که باعث شکایت و اعتراض همسایگان سالن شود.

یکی از روشهای که این مشکلات را می تواند تا حد زیادی بر طرف نماید استفاده از داکت هواکش مرغداری می باشد.داکت کانالی است معمولاً از جنس ورق فلزی که مسیر حرکت هوای خروجی فن ها رابه سمت پائین هدایت می کند.پس لازم است در قسمت پائین(خروجی داکت هواکش) حوضچه ای از آب داشته باشیم.تا جریانی هوای خروجی را به سمت آب هدایت کند.

بدین ترتیب هوای خروجی از سالن با سرعت به سطح آب برخورد می کند و بعداز طرفین خارج می شود.این کار باعث میشود تا ذرات گرد و خاک و پر پرنده ها بروی سطح آب بماند و از هوای خروجی جدا شود.

بنابراین این حوضچه همانند یک فیلتر عمل می کند ذرات معلق در هوا را در خود حبس می کند. لازم به ذکر است استفاده از این روش مشروط به تعویض مرتب و به موقع آب داخل حوحضچه ها هست.چون اگر سطح آب از ذرات گرد و خاک پر شده باشد دیگر قادر به جذب ذرات جدید نیست و عملاً سیستم بی فایده ای تلقی می شود.

پیشنهاد می کنیم جهت ساخت داکت با مراجعه به کانال سازهای فلزی و ارائه نقشه اصولی اقدام نمائید.

جهت مشاهده مقالات و نوشته های دیگر می توانید به صفحه مقالات در سایت طیوران تجهیز مراجعه نمائید. با تشکر از همراهی شما

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *